Sosyal Medya

6 Maddede Güçlü bir Kişisel Twitter Profili Oluşturmak

shopify danışmanlık

Kişisel markalaşmanın ilk adımı hedef kitlenize uygun tüm sosyal medya platformlarında tutarlı profiller oluşturmaktır. Sizinle ilgili önemli bir gelişme yaşandığında insanların konuyla ilgili ne yorum yaptığınıza bakacakları ilk platform genellikle Twitter olur. Bu yüzden hedef kitleniz ne olursa olsun iyi bir Twitter profiline sahip olmanız gerekir.

Peki iyi bir kişisel Twitter profili nasıl olmalı?

Bu yazıda diğer sosyal medya hesaplarınızla tutarlılık kısmını es geçiyorum. Bununla ilgili detaylı okumayı kişisel markalaşma konusunda yapabilirsiniz. İyi twitter profili,

  • Hesabımızın gerçekliğini,
  • Şehrimizi,
  • Varsa iddaamızı,
  • Mesleğimizi/uzmanlığımızı,
  • Yaptığımız/çalıştığımız projeleri,
  • Öne çıkan özelliklerimizi,
  • İletişim kanallarımızı,
  • Kurucusu yada parçası olduğumuz bir topluluğu,

içermelidir.

  • Hesabı gerçek gösterme kısmı yüksek tanınırlığa sahip insanlar için bir sorun olabiliyor. Eskiden bunu mavi tikle sağlayabiliyorduk ama mavi tikin herkese açılması bunu çok daha karmaşık hale getirdi. Mümkünse AdSoyad şeklinde kullanıcı adı almak en iyi yöntem. Eğer AdSoyad kullanıcı adı dolu ve almak mümkün değilse sizi tanıyan insanların bildiği ve her yerde kullandığınız sabit bir kullanıcı adı almak ikinci en iyi seçenektir. Tabii ki net bir şekilde seçilebildiğiniz bir profil fotoğrafı da olmazsa olmazdır.
  • Sizinle görüşmek, iş yapmak isteyen insanlar için konumunuz önemli olabilir. Bu bilginin profilinizde yer alması sizi pek çok sorudan kurtarabilir.
  • Kişisel markalaşma söz konusu olduğunda bir iddaaya sahip olmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Bu iddaanın biraz abartılı olması akılda kalıcılığı sağlamada faydalı olacaktır.
  • Twitter profiline meslek eklemek için business profile çevirmek gerekiyor. Bunu yaparak mesleğinizi kolayca ekleyebilirsiniz. Eğer sergilemek istediğiniz meslek listede yer almıyorsa bunu metin olarak profile ekleyebilirsiniz.
  • Sahibi olduğumuz veya çalıştığımız şirketi, varsa yan proje girişimlerimizi profilimize eklemek pek çok insanın kafasındaki soru işaretlerinin yanıtlanmasına yardımcı olacaktır.
  • İşiniz, uzmanlığınız, kariyeriniz, eğitiminiz, ödülleriniz, katıldığınız etkinlikler gibi öne çıkarmak özellikleriniz varsa bunları profilinize eklemek benzer özelliklere sahip insanların sizi kolayca fark etmesine yardımcı olur.
  • Farklı hesaplarınıza ve iletişim kanallarınıza ulaşılabilecek bir link çok faydalı olacaktır. İnsanların size bir ulaşabilmek için doldurabilecekleri bir form, İnstagram ve Linkedin gibi hesaplarınızın olduğu kendi sitenize ait tek bir bağlantı en iyi yöntemdir.
  • Bu çok elzem olmasa da kişisel markalaşma hedefimizle uygun bir Twitter topluluğunun parçası isek bu topluluğu da profilimize ekleyebiliriz.

kişisel twitter profili nasıl olmalı

Birkan Ulusoy

2015 yılından bu yana Türkiye'de E-Ticaret pazarlaması alanında çalışıyorum. 2023 yılından beri de çalışmalarımı Amerikan pazarı odaklı geliştirmek üzere New York'ta bulunuyorum.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir