E-TicaretPazarlama

Yeni E-Ticaret Sitesi Pazarlama Planı

Yeni başlayan E-ticaret siteleri için pazarlama çalışmaları

E-ticaret siteleri için toplamda 6 seviyeye yayılacak bir pazarlama planı hazırlamak istiyorum ama öncelikle şu uyarı ile başlamak isterim; pazarlama her kategori, her ürün için aynı ilerleyecek bir süreç değil. Bu yazı serimde elimden geldiğince genel yöntemler ve stratejiler ile ilerlemeye çalışıcam.

Yeni bir e-ticaret sitesi pazarlama çalışmalarına nasıl başlamalı;

  • İlk olarak sitesini arama motorları ve yapay zekaya uygun şekilde hazırlamalı,
  • Sosyal medya ve içerik pazarlaması ile sitesine bağlantı vermeli, trafik yönlendirmeli,
  • Elde ettiği trafikten müşteri verileri(e-posta, telefon numarası gibi) toplamalı,
  • Elde ettiği her müşteriyi çok iyi takip ederek geribildirim ve mümkünse pozitif yorum toplamalı

Öncelikle kullanacağım pazarlama türleri ile başlayalım; Yeni başlayan bir e-ticaret sitesi pazarlama bütçesinin çok büyük bir kısmını reklama ayırmalı.

Yeni E-ticaret sitesinin hedefleri

Yeni bir e-ticaret sitesinin en büyük handikapı görünmezliktir. Kimse sizi bilmez, dolayısıyla kimse size güvenmez. Öncelikle bu bilinirliği ve güvenilirliği inşa etmemiz gerekiyor.

  • Markayı görünür kılmak
  • İlk satış veya geri bildirim almak
  • İlk güven sinyallerini oluşturmak (yorum, sosyal kanıt, içerik)
Odak Araç Hedef
Görünürlük Instagram / TikTok İlk 1000 takipçi
Güven İlk 10 yorum Sosyal kanıt oluşturmak
Satış Meta Ads + Google Ads İlk 100 satış
SEO Pinterest / Blog Aylık 250+ organik ziyaretçi
Sadakat E-posta İlk 250 abone

Arama motoru ve yapay zeka pazarlaması

Bu pazarlama yöntemi kısaca SEO(Search Engine Optimization) olarak bilinir. Yeni başlayan bir e-ticaret sitesinden bu alana bir bütçe ayırmasını beklemiyorum ama burada kurulumun doğru şekilde yapılması sitenin büyüyebilmesi için hayati önemdedir. O yüzden bu kurulum aşamasında nelere dikkat etmek gerekiyor onlardan biraz bahsetmek istiyorum. Çünkü bunları doğru kurmak, sonra düzeltmekten çok daha kolay.

Her zaman söylediğim bir şey var; satışı ürün sayfası, trafiği kategori sayfası getirir. Hedeflediğimiz pazarla ilgili anahtar kelime araştırmalarının yapılması ve kategori sayfaları hazırlanırken buna dikkat edilmesi gerekiyor. Belki bu ilk aylarda bu kategori sayfalarından bir trafik almayacağız ama bir noktada en önemli gelir kalemlerimizden biri bu organik trafik olacak.

Kategori sayfalarımızdaki her bir kelimenin özenle seçilmesi ve sadece ürünlerin yer aldığı bir sayfa olmaması gerekiyor. İnsanların bu kategori ile sorduğu en önemli soruları bu sayfada cevaplandırmamız gerekiyor.

Yapay zeka kısmı da aslında şu anda arama motoru pazarlamasının içinde kalıyor. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak bizi otomatik olarak yapay zeka araçlarında da bulunur hale getirecektir. Bununla ilgili önemli bir diğer tavsiyem sadece google değil, bing ve yandex arama motorlarında da yer almak olacak. Farklı yapay zeka araçları farklı arama motorlarını tarayabiliyor. O yüzden google ile sınırlı kalmamak lazım.

Anahtar kelime ve rakip araştırmalarınızı yapmak için Semrush, kendi internet sitenizin sağlığını ve teknik sorunları takip etmek için Ahrefs kullanmanızı tavsiye ediyorum.

semrush raporu
Bu kişisel blogumun Kasım 2025 Semrush raporu

ahrefs raporu

İçerik pazarlaması

İçerik pazarlaması yaptığım bu kişisel blogumun 2025 yılı Temmuz ayı Google Search Console verileri

İçerik pazarlaması da aslında arama motoru pazarlamasının bir parçası olarak görülebilir. Arama motorlarında kategorimizle ile ilgili aranan konularda içerikler üretmemiz ve bunların üst sıralarda çıkarak tıklanır hale gelmesini sağlamamız gerekiyor. Aynı zamanda bu sayfalardan kategori sayfalarımıza linkleme yaparak arama motorlarına hangi sayfalarımızın daha güçlü olması gerektiğini de söyleyebiliyoruz.

Sosyal medya pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması da aslında bir arama motoru pazarlaması sayılabilir. Her bir sosyal medya aracının bir arama motoru gibi çalıştığını bilmemiz ve algoritmasınıda nasıl öne çıkabileceğimizi öğrenmeye çalışmamız gerekiyor. İnstagram, Youtube, Pinterest, Tiktok aklınıza ne gelirse bunların iki farklı kullanımı var.

Birinci yol etkileşim getirecek içerikler üreterek insanların keşfetine düşmeye çalışmak ve sürekli yeni insanlara ulaşmak. Bu pek çok kolay bir iş değil ama bunu yapabilen işletmelerin rakipleri ile arasını çok hızlı açabileceğini unutmayın.

İkinci yol ise sosyal medyayı da bir arama motoru gibi kullanmak. Bunun daha niş işlerde çok daha başarılı çalıştığını söyleyebilirim. İnsanlar sizin kategorinizde herhangi bir marka bilmiyorsa o kategoriyi sosyal medyada aradığında profilinizin karşısına çıkması size yeni bir müşteri kazandırabilir.

Sosyal medya pazarlamasını içerik ve arama motoru pazarlaması ile birleştirmek de önemli. En önemli gördüğünüz kategori sayfalarına düzenli olarak link vermeli ve trafiği bu sayfalara yönlendirmelisiniz.

Sosyal medya içeriklerinizi paylaşırken istikrarı sağlamanız için Buffer gibi bir araç kullanmanızı tavsiye ediyorum.

E-posta, SMS, Whatsapp pazarlaması

Bu pazarlama ayağınıza kadar gelmiş, size bilgilerini bırakmış ancak yine de satın alma konusunda son kararı verememiş insanları ikna etmek için çok önemli. Eğer aynı insanlara tekrar tekrar satış yapabileceğiniz bir ürününüz varsa bu çok daha önemli bir pazarlama türü haline geliyor.

E-posta pazarlaması için Klaviyo gibi bir araç kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Ağızdan ağıza pazarlama

Ben özellikle premium ürün satan firmalarda her bir satın almış müşterinin, şirketin varlığı olarak görülmesi ve her biriyle birebir ilgilenilmesi gerektiğini düşünüyorum. Burada bir matematik yapılması gerekiyor. Eğer müşteriniz olması seçmiş birine bir personeliniz 2 saatini ayırıyorsa ancak bu potansiyel müşterinin sizden birine bahsetmesi halinde gelecek yeni müşteri size çok daha fazla kar bırakıyorsa bunu mutlaka yapmalısınız.

Ancak siz yolun başında, yeni başlamış bir e-ticaret sitesiyseniz, bunu kar gözetmeden yapmak zorundasınız. Müşteriniz olmayan insanlara

Her bir müşterinizi yeni bir lead olarak kaydetmeniz ve takip etmeniz için Hubspot gibi bir araç kullanmanızı tavsiye ediyorum.

 

Birkan Ulusoy

2015 yılından bu yana Türkiye'de E-Ticaret pazarlaması alanında çalışıyorum. 2023 yılından beri de çalışmalarımı Amerikan pazarı odaklı geliştirmek üzere New York'ta bulunuyorum.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir